woensdag, november 22, 2006

De kater

De stemmen worden geteld; de uitslagen van de gemeenten druppelen binnen. De Partij voor het Fatsoen krijgt geen enkele zetel in het parlement, evenmin als Fortuyn en EenNL. Het besef dat dit een teleurstellende uitslag voor mij wordt krijgt langzaam vorm.

Ik bereid mijn toespraak voor. Wanneer een journalist mijn reactie wil weten, dan moet ik immers mijn woordje gereed hebben. Termen als "slagveld" en "ronduit teleurstellend" en "voor nul zetels zou ik er niet aan zijn begonnen". En ik ken die rooie rakkers van journalisten, die beginnen natuurlijk direct te zeuren over aftreden als partijleider en zo. Nou, dan kunnen ze hun borst nat maken! Een Koperslager staat voor zijn ideeën en aanpak. Een Koperslager laat zich nooit uit het veld slaan.

Ik heb een PvhF-bijeenkomst georganiseerd in het clublokaal van de Haarlemse Duivenvereniging "De Snelpost". Koffie, thee € 0,50, biertje € 0,75.

Ik wacht de hele avond. Alleen. Biertje smaakt me niet. Niemand belt.

Geen opmerkingen: