zondag, november 05, 2006

dag 3 - Bergen aan Zee

Vanmiddag de kiezer gezocht aan het strand van Bergen aan Zee. Ik bleek net op tijd, want vanaf morgen gaat het strand daar dicht. Pas volgend voorjaar gaat het weer open.

Ik vind het altijd prettig om tussen de kiezers te zijn. Maar de kiezers vonden het vanmiddag niet allemaal fijn dat ik er was. Ze keken een beetje raar naar me, van onder hun mutsen.

Op het strand werd ik geïnterviewd voor de lokale radio. Mijn verhaal over economie, Europa en klimaatbeheersing vond ook weinig weerklank. De langslopende mensen waren meer geïnteresseerd in koffie, chocolademelk en erwtensoep. De simpelheid van hun bestaan! Men herkent de juweeltjes niet, zelfs niet wanneer ze die in levende lijve ontmoeten.

Ik moet me ertoe zetten om de moed erin te houden. Het is allemaal de schuld van die Bos en die Balkenende, die alle aandacht opeisen. Ze laten geen enkele ruimte voor een fatsoenlijke Koperslager.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach Marcus!

Je laat je toch niet kennen?

Of lijdt je soms ook aan het Rutte-complex, die zich niet als een
Wethouder Hekking
wil invechten tussen de twee 'titanen' van dit moment???