dinsdag, november 07, 2006

dag 5 - Schiphol

Het doel van de campagnebus is vandaag: Schiphol. Typisch zo'n plek waar veel mensen bijeen zijn, vaak lang moeten wachten en dan wellicht wel te interesseren zijn voor een goed motiverend verhaal. Ik denk dat velen mijn campagneschema goed hebben bestudeerd, want er is heel veel verkeer op de weg naar onze nationale luchthaven. We staan bijna twee uur in een file vanaf Hoofddorp. Zwaaiend vanachter het raam probeer ik in contact te komen met de kiezer. De enthousiaste automobilisten achter de bus zwaaien terug met hun middelvinger.

In de vertrekhal van de luchthaven is het erg druk. Maar niemand neemt de tijd om naar me te luisteren; alle aandacht gaat uit naar mogelijke vloeistoffen in de bagage. Net als gisteren op De Efteling stuurt de beveiliging me hier weg. We eten een broodje bij zo'n nieuwerwetse broodjestent. Het smaakt nergens naar en kost € 5,25 - daylight robbery - daar zouden ze eens wat aan moeten doen!

De reizigers hebben geen oor voor me. Het duurt even voordat ik door heb waarom dat is: het zijn voor het merendeel buitenlanders die de Nederlandse taal niet begrijpen. Ik vind dat er wel iets te zeggen is voor een verplichte taaltoets voor iedereen die ons land wil bezoeken. Nu sta ik hier een beetje voor de kat zijn k mijn zo goed ingestudeerde verkiezingsverhaal te houden. Wanneer we terugkomen bij de bus, die we zo lang even voor de vertrekhal hadden geparkeerd, zit er een wielklem op. Nou, dat kan er nog wel bij.

Dit bezoek heeft me denk ik niet veel stemmen opgeleverd. Morgen maar weer eens ergens anders naar toe voor de campagne.

1 opmerking:

Anoniem zei

Volhouden Marcus. Je komt er wel!!