vrijdag, november 10, 2006

dag 8 - Deventer / De Meern

Een nieuwe dag, een nieuw geluid. Vanmorgen is Overijssel ons doel, meer in het bijzonder: Deventer. Die stad staat deze week in het middelpunt van de belangstelling. U weet wel dat mes, die begraafplaats, die vermeende moordenaar en zo. Ik dacht maar zo, dáár moet ik zijn, want daar zijn de media.

Het blijkt moeilijker te vinden dan ik dacht. De bus raakt verdwaald op een bedrijventerrein aan de zuid-oost-kant van de stad. Die nieuwerwetse stadsplanners (ongetwijfeld van die ongewassen linkse types) hebben de hele wijk gepland als één rondlopende lange straat. Het duurt anderhalf uur voordat we door hebben dat de bus steeds hetzelfde rondje rijdt, langs Heineken, Auping en andere bedrijven. Dit schiet niet op. Het is ver voorbij lunchtijd wanneer we besluiten om toch maar weer de A1 op te rijden, terug naar het westen.

's Middags rijden we langs Utrecht naar De Meern. We zetten de bus neer in die troosteloze Vinex-locatie die ze Parkwijk noemen. Hier geen bedrijven maar woningen. Maar ook hier: geen mens te zien! Het is een koude middag, wind, af en toe regen, en de mensen blijven allemaal binnen.

Waar zijn de kiezers? En hoe bereik ik ze in hemelsnaam? Ik denk dat we binnenkort toch maar naar Hilversum zullen moeten gaan.

Geen opmerkingen: