vrijdag, september 29, 2006

Evangelisch links

De ChristenUnie - André Rouvoet

Het wordt steeds duidelijker: de ChristenUnie kan onmogelijk nog langer worden gerekend tot klein-rechts. In de afgelopen kabinetsperiode is de partij onder leiding van André Rouvoet een enorm stuk opgeschoven naar links. Bij nagenoeg alle stemmingen in de kamer stemt de partij met de oppositie mee. De ChristenUnie heeft het CDA links ingehaald; je zou beter kunnen spreken van evangelisch links.

En het spreekt aan bij de kiezers: in de peilingen doet de partij het goed. Kennelijk spreekt deze positionering van Rouvoet c.s. een aanzienlijk gedeelte van het electoraat aan. Rouvoet leidt zijn partij succesvol naar een belangrijke positie in het politieke centrum. De verkiezingen zullen zich toespitsen op een strijd tussen Bos en Balkenende. Ik sluit niet uit dat wanneer op 22 november de stofwolken optrekken en de stemmen worden geteld, dat dan Rouvoet met zijn partij een sleutelpositie blijkt in te nemen.

Let op de ChristenUnie in de komende weken!

1 opmerking:

Isis zei

Sleutelpositie van Rouvoet is volgens mij allang heel duidelijk.

Rouvoet vind ik echt een heel integere politicus. Als hij niet tegen abortus, homohuwelijk, zondagwinkelen zou zijn, had ik misschien op hem kunnen stemmen.

Alhoewel ik het gevaarlijk blijf vinden als religie en politiek zo verweven zijn met elkaar!

Maar ondanks mijn stem, verwacht ik Rouvoet zeker in de regering vanaf het einde van dit jaar! En ik vind dat niet vervelend.