dinsdag, september 19, 2006

Embargo

Prinsjesdag 2006

Graag gaf ik u hier op deze plaats mijn reactie op de Troonrede en de Miljoenennota 2006. Maar dat kan nu even niet. Anders dan andere jaren kreeg ik niet al enkele dagen van tevoren inzage in de teksten. Ik moest dan beloven om wat ik las nog even "onder de brandweerhelm" te houden. En u weet, wat De Tank belooft, dat doet-i ook.

Dit jaar is alles anders. Omdat er altijd wel politici waren die lekten, hebben ze dat afgeschaft. Met rampzalige gevolgen.

Vandaag was het een groot campagnecircus voor de regeringspartijen CDA en VVD. De oppositie, en daar reken ik mezelf ook toe, moet zich eerst door hele stapels papieren worstelen voordat we inhoudelijk kunnen reageren. De algemene politieke beschouwingen beginnen pas volgende week! En al die tijd lopen Jan-Peter en Gerrit glunderend rond, geven ze persconferentie na persconferentie en zitten alle anderen tot diep in de nacht achter hun bureau te studeren op al die ingewikkelde stukken.

De bede is al jaren weer terug, nu het embargo nog.

Geen opmerkingen: